Cieľom nášho programu rozvoja pedagogických kompetencií je pomôcť začínajúcim učiteľom z rôznych vedných disciplín zlepšiť vlastné vyučovanie a skvalitniť vzdelávanie ich študentov. Snažíme sa pomôcť účastníkom programu, aby sa pri plánovaní, realizácii a vyhodnocovaní svojho vyučovania zameriavali hlavne to, ako zlepšiť výsledky svojich študentov. Pomáhame začínajúcim učiteľom, aby sa zlepšili v kritickej reflexii svojho vyučovania a jeho výsledkov.
V priebehu programu sa učitelia oboznámia so základnými princípmi a zručnosťami nevyhnutnými pre zaistenie kvality vyučovania, a to najmä vyučovania zameraného na študentov. Dozvedia sa o rôznych princípoch, teóriách a modeloch súvisiacich s vyučovaním na VŠ, ktoré budú môcť využiť na prekonávanie problémov, s ktorými sa stretávajú vo svojej pedagogickej praxi. Program by mal účastníkov uviesť do koncepcie vzdelávania založenom na dôkazoch (evidence-based teaching) a koncepcie prepojenia výskumu s vyučovaním (Scholarship of Teaching and Learning – SOTL).
Očakávame, že úspešní účastníci programu sa naučia analyzovať vlastné vyučovanie a štúdium svojich študentov. Vo vlastnom vyučovaní začnú identifikovať prvky, ktoré nevedú k želaným výsledkom v učení sa študentov. Navyše budú do svojho vyučovania zavádzať inovácie, ktoré by mali viesť k zlepšeniu kvality štúdia. Účastníci by mali monitorovať tento proces a kriticky reflektovať výsledky zavádzania inovácií do praxe. Tento proces by mal byť založený na poznatkoch a zručnostiach, ktoré nadobudli počas intenzívneho školenia (letnej školy), ako aj na ďalšej pomoci pridelených tútorov. Vďaka tomuto procesu by mali účastníci nadobudnúť zručnosti, na základe ktorých budú pripravení používať a prispôsobovať si získané poznatky a skúsenosti v nových kurzoch, seminároch a pod. Dúfame, že účastníci letnej školy sprostredkujú získané poznatky a zručnosti ostatným kolegom na svojich katedrách či ústavoch.
|